Jogosítvány és autósiskola Budapesten és vidéken egyaránt.

Sokan vannak azon a véleményen, hogy az egyszer már megtanult dolgok, mint például a biciklizés, nem felejhetők el egykönnyen – vagy éppen egyáltalán nem – és vannak, akik az autóvezetést is ebbe a kategóriába sorolják. Utóbbit úgy tudjuk rutinná alakítani, ha igyekszünk elkerülni a megszakított vezetések sorozatát és próbáljuk a megtanultakat folyamatosan szinten tartani.

A jogosítvány megszerzése komoly elhatározás, a legjobb forgatókönyv pedig talán az, ha már fiatalon elkezdjük a megtanulandó dolgok elsajátítását. Sok múlik azonban azon is, hogy egy adott személynek mik a preferenciái, melyek azok a szolgáltatások és elvek, amelyeket elvár egy adott autós iskolától. Pár tipp erejéig érdemes végiggondolni magunkban azt, hogy melyek ezek a kritériumok.

Egy sarkalatos pont lehet a személyes tájékozódás lehetősége. A rutin vizsgákat eltörölték pár évvel ezelőtt, így a vizsga ezen részét a forgalmi vizsgával együtt kell letenni, de az alapokat a mai napig a rutinpályán kell megszerezni. Érdemes a saját szemünkkel meggyőződni arról, hogy egy adott pálya milyen lehetőségeket kínál. Elég nagy-e, lehet-e rajta gyakorolni minden apróbb manővert, amelyeket majd a vizsgán kell élesben, a városi forgalomban.

Nem csak fizikailag lehet felmérni az autósiskolák adta lehetőségeket, hanem a tanfolyamok mechanizmusát is érdemes átnézni. Jó tanács lehet például az, hogy olyan iskolát keressünk, amely a forgalmi vezetés, a kresz, az elsősegély és a rutin folyamatát nem egy szupergyors kurzus keretében akarja elvégeztetni a hallgatókkal, vezetni vágyókkal, hanem alaposan, és időben akár kicsit hosszadalmasabb folyamat segítségével szándékozik megvalósítani, beépíteni a tanultakat, elsajátított vezetési technikákat.

Ez a tanács leginkább a gyakorlatra irányul, nem pedig az elméletre.  A fiatalok hozzá vannak szokva a folyamatos lexikális tanuláshoz, a felnőtt korban jogosítványt szerzők esetében is ott van a tanulási csíra, ám a gyakorlat egy kicsit más helyzet. Ugyanis hiába tudja az ember fejben a szabályokat a vezetésről, a gyakorlat okozhat olyan szituációkat, amikre nem vagyunk felkészülve. A fejünkben lévő megtanult anyag a kormány mögötti stresszes, kiélezett helyzetben hozhat meglepetést, ezen helyzetek pedig nagyobb rutint, fegyelmet és figyelmet igényelnek.

Így a legjobb választás az, hogy az elméleti oktatást általános léptékű mértékben, a gyakorlati vezetést pedig egy alapos folyamat során sajátíthatjuk el. Életkortól és életviteltől is nagyban függ az, hogy ki mennyi órát tud vállalni egy adott napon vezetési órákból. Éppen ezért nehéz meghatározni egy standard hosszúságot, amely lefedi a vezetési gyakorlatot, de ha az időbeosztásunk lehetővé teszi, egy óránál mindenképpen próbáljunk meg a tanulási folyamat idején többet vezetni.

Bár a vezetés, ha egyszer rutinná válik, viszonylag nehezen felejthető el, ám a technikai tudás és a KRESZ-szel kapcsolatosan megtanultak is könnyen megkophatnak az évek során. Abban az esetben, ha fiatal korban készül letenni a jogosítványt a gyermekünk, a szülő lesz majd az, aki a friss vezetőt tovább fogja terelgetni a rutin megszerzésében, ám ehhez a szülőnek is ismernie kell az utak törvényeit, és nem árt egy kis frissítés a tanultakról, korábban elsajátítottakról. Nem szokványos ugyan ez a módszer, de ha az időbeosztásunk és a kiválasztott autósiskolánk erre lehetőséget nyújt, kérdezzünk rá arra, hogy megoldható lenne-e beülni a forgalmi oktatáson a hátsó ülésre.

Főoldal a Jogosítvány és autósiskola Budapesten és vidéken egyaránt. aloldalról