Sokan azt mondják, ha valamit megtanulunk, akkor az olyan mint az úszás.

Sokan azt mondják, ha valamit megtanulunk, akkor az olyan mint az úszás. Ha egyszer megtanultuk, akkor soha többet nem felejtjük el az életben. Érdekes az is, hogy sokak szerint ez az autóvezetésre is ugyanúgy igaz. Viszont sokkal jobb, ha van ebben egyfajta rutinunk, minthogy a megszokott vezetési szokásokat kövessük.

Komoly elhatározás kell a jogosítvány letételéhez, a legjobb módszer pedig az lehet, ha ezt minél fiatalabb korban elsajátítja az adott személy. Nagyon sok múlik azon is, hogy egy adott személynek mik az elképzeléseik, melyek azok a szolgáltatások és elvek, amelyeket elvár az autós iskolával szemben. Pár gondolat erejéig érdemes azonban magunkban végiggondolni melyek ezek a dolgok pontosan.

Csakhogy egy példát említsünk, tájékozódjunk személyesen. A rutin vizsgákat pár évvel ezelött eltörölték, így a vizsga egybe van kötve a forgalmi vizsgával, viszont a mai napig rutin pályán kell teljesíteni az alapokat.

Érdemes feltérképezni akár a saját szemünkkel való meggyőződésből is, hogy egy adott pálya milyen lehetőségekekkel bír. Megfelelő nagyságú-e, lehet-e rajta gyakorolni minden apróbb manővert, amelyeket majd a vizsgán illetve a városban kell elsajátítani.

Ne csak fizikailag mérjük fel az autósiskolák kompetenciáit, hanem a tanfolyamok felépítését is érdemes át tanulmányoznunk. Jó tanács az lehet, ha olyan autós iskolát választunk, ahol a forgalmot, a kreszt, az elsősegélynyújtást valamint a rutin folyamatokat nem futószalagszerűen kell elvégezni. Ez azért jó, mert ha megfelelő iskolát választunk, akkor a gyakorlatot fogjuk elsajátítani nem pedig az elméletet. Persze mindegyik fontos, de a mai fiatalok hozzá vannak szokva a folyamatos lexikális tanuláshoz, felnőtt korban is ott van a tanulási csíra, ám a gyakorlat egy kicsit más helyzet. Ugyanis fejben hiába tudja az ember a vezetési elveket, ha a gyakorlatban felmerülő problémákat, szituációkat képtelen kezelni. A kormány mögött a megtanult anyag élesben stresszes helyzeteket hozhat, ezek pedig rutint, fegyelmet és figyelmet igényelnek.

Így a legoptimálisabb az, ha az elméletet általános léptékű mértékben, míg a gyakorlati vezetést alapos folyamat során tudjuk elsajátítani.

Életkortól valamint életvitel is befolyásolja azt, hogy ki mennyi órát tud vállalni vezetési órákból egy nap. Ezért egy standard hosszúságot nagyon nehéz behatárolni, amely a vezetési gyakorlatot lefedi, de egy óránál mindenképpen próbáljunk meg a tanulási folyamat idején többet vezetni, ha nem is sokkal. Persze ha csak belefér az időnkbe.

A vezetés olyan tehát amit lehetetlen elfelejteni, viszont a technikai és a Kressz folyamatai könnyen feledésbe merülhetnek az évek alatt. Éppen ezért ha valaki fiatal kirában készül letenni jogosítványát, a szülő lesz majd az, aki a friss vezetőt tovább terelgeti a rutin megszerzésében, ám ehhez a szülőnek is érteni kell mindehhez, a tanultakról sosem árt egy kis frissítés, hiszen ők már rég tanulták mindezt.

Nem szokványos ugyan ez a módszer, de ha időn és a kiválasztott autósiskolánk erre lehetőséget nyújt, kérdezzünk rá arra, hogy van-e lehetőség beülni a forgalmi oktatáson a hátsó ülésre.

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük